fredag 16. april 2010

Vår i vinduskarmen




Her er 4 av 6 knopper amaryllis som kommer fram i egen rytmne som ute i naturen. Plantene tilbringer hele sommeren på verandaen med lange flotte blader. De tas inn når kulda kommer og klippes ned i slutten av november. Settes kjølig og mørkt fram til mars. Da er det på tide med litt sol og varme i sørvinduet. Strevet belønnes med flotte og elegante blomster i slutten av april. De springer heldigvis ut i litt ulikt tempo sånn at det er mulig å glede seg over hver enkelt i blomst.
Jeg har fem potter med 10 planter tilsammen. Ikke alle har satt knopp i år. Noen foretrekker ikke å gå svangre hvert år!

6 kommentarer:

  1. Hei igjen.
    Takk for opplysningen om plantenavnet.
    Her inne er det så mye spennende.
    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  2. These are so lovely now, I can not imagine how Exquisit they'll look When open. Enjoy your weekend!
    Yes, all the lilac are mine:)
    * Hugs * deb

    SvarSlett
  3. Vakkert også FØR blomstring!

    SvarSlett
  4. Så flott! Jeg får dem aldri til å blomstre på nytt, men ser at jeg kanskje må la dem stå ute i sommer. Takk for din hilsen! -Margit-

    SvarSlett
  5. Nydelig.
    Ha en riktig fin helg
    Klem

    SvarSlett
  6. Akeleja, påskekaktusar, scilla och nu amaryllis, nu blommar det verkligen för fullt hos dig :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.