onsdag 30. juni 2010

Ett motiv, en bild-sex månader: dammen 30.juni




Grønt, grønt så lant øyet kan se!
Juni har vært kald med mye vind. Sola har som regel titta fram bak lette skyer, men i natt har det regna jevnt, så jeg hadde ikke behøvd å bære kanne på kanne med vann for å gi rosene litt å drikke i går kveld.
Det blåser fremdeles, og sola skimtes bare av og til og såvidt over det grå skydekket i dag. Blomstringa er sen. Bare noen få roser har sprunget ut. Heldigvis har tre planter til skudd fra rota, så det var liv laga langt under jorda. Likevel er det fem som fremdeles ikke viser tegn til liv!
I drivhuset vokser tomtaplantene godt. De er kraftige og oppreiste, blomstrer og vil snart gi søte, herlige frukter. En del urteplanter står ennå i såpottene sine. Jeg vet neimen ikke hvor jeg skal plante alt sammen!

2 kommentarer:

  1. Plassproblemer er et velkjent fenomen som etter min erfaring aldri går over :-)
    Det var trøsten.
    Ønsker deg flott hagevær fremover. Her er det regnfullt og kaldt og jeg begynner å bli passe drittlei.

    SvarSlett
  2. Så fint at det viste seg å være liv i flere av rosene dine, får håpe resten også kommer igjen :)
    Det viste seg faktisk at det var liv i alle her. Jeg trodde en var død, men da jeg satte spaden ned for å brekke den opp, så jeg nye skudd. Overraskende og veldig gledelig, så jeg håper den får grodd seg sterk i sommer.

    Plassproblemer høres kjent ut... Jeg har så mange frøplanter her, og lite plass, men har klart å få gitt bort noen.

    Fint bilde, det ser frodig og grønt ut :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.