lørdag 17. juli 2010

En hane som ikke galer....




Noen drømmer går i oppfyllelse, andre ikke. Jeg har alltid ønska meg både frittgående høns og en værhane.
Det første ønsket kan nok aldri gå i oppfyllelse, for da må vi flytte, og det vil vi ikke. Den saken er grei!
Men det andre ønsket gikk i oppfyllelse i forigårs. Da ble vi eier av en stolt værhane. Ikke bare er værhanen stolt, jeg også!
Nå er Herren i huset i ferd med å montere den på takmønet over badet oppe....






Det var en mann på døra vår som spurte om han skulle fjerne uønska vekst mellom steinene. Nei takk, sa vi, det tar vi sjøl. Ennå ikke gjort noe med. Det er andre spennende gjøremål som frister mer....
I grunnen myker det grønne opp det litt harde og sterile inntrykket støpte beleggingsstein kan gi!





Med værehanen på ryggen opp stigen, litt retningskorrigering og jobben gjort...






Jeg har spart på dette utklippet i en del år. Nå tok jeg endelig kontakt:




7 kommentarer:

  1. Den var kjempestilig.
    Kjekt når drømmer går i oppfyllelse.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  2. Det er ikke værst når 50% av drømmene går i oppfyllelse, for det har du jo opplevd nå.

    Værhanen var staselig og flott, og kanskje er det like greit at den ikke galer? Vet ikke om du er A eller B menneske.

    Flott levert av mannen å få den på plass så raskt.

    Jeg synes også det er fint med litt grønt mot grå stein.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Så flott! Aldri for seint å realisere en drøm...

    SvarSlett
  4. What a wonderful sight it must be passing by this house. Many memories, thank you very much. Please have you all a great Sunday.
    p.s.: Loved the "breakfast entry" !

    daily athens

    SvarSlett
  5. Den er flot, som den står der på mønningen (eller gavlens top) og råber ud til verden: "Vinden kommer fra Sydvest!"

    SvarSlett
  6. Se det er jo en rigtig vejrhane. Hvor er den fin og hvor var det godt du sparede det udklip.
    Den klæder huset og jeg håber at manden kom ned i god behold igen :-))

    SvarSlett
  7. Gratulerer som haneeigar! Flott vêrhane, eg trur denne typen, som ikkje krev mat, også ville passe godt for meg:)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.