tirsdag 13. juli 2010

Tor er ute med vogn og hammer!







Aldri har jeg opplevd maken til tordønn-vær. Det var serielyn i en halv time fra vest, nord og øst på en gang. Det blinka og blinka i ett sett! Dønnene kom en del tid etter, så uværet gikk ikke rett over huset. Tor må ha vært frøkteli' sinna.
Det lynte nesten hvert sekund: 101 ganger på 120 sekunder over Hvaler!

Og kameraet ville ikke ta fortløpende bilder, men jeg var heldig tross alt. Da jeg skulle sjekke hva som var "festa til filmen" viste deg seg at jeg rett og sett hadde hatt superflaks. Lyn i horisonten....
Dette er hva vi kaller sommer: Regn om natta, godt og varmt.

1 kommentar:

  1. Også i Danmark har det været en voldsom nat. Thor har buldret og braget og kastet hammeren i alle retninger. Det er imponerende flot, men har i mit hjem også kostet en computer og DET er surt ;))

    Du er heldig at du fangede et lyn med kameraet, jeg prøvede men lykkedes ikke med det :-))

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.