mandag 15. november 2010

Jule-engelen

.




Mara måtte i kveld vike plassen for en mildere og sartere figur,
en jule-engel.
Ansiktet og kroppen skal males i akryl mens håret skal få glans ved hjelp av fargeblyanter. Kjolen skal skapes av et nydelig innpakkingspapir i gull, og i hendene skal engelen holde en bukett med juleroser klipt ut av et hagemagasin og kopiert opp i et stort antall. Vingene håper jeg å kunne få til ved gjenbruk. De ble laget til Turans terne og brukt i en animasjonssnutt.
Tilslutt skal litt gullmaling gjøre engelen klar for julefeiring. Før jeg legger på flere lag klar og blank lakk, sager jeg ut engelen, så det den står der uten bakgrunn.




Til inspirasjon har jeg hatt gamle glansbilder, den store engelen er over femti år gammel!




Og Gro fortsatte på et nytt hestemotiv... og jobba videre på maleriet av de to barna, samt starta på nok et blankt lerret der det etterhvert kom til syne en menneskekropp.



3 kommentarer:

  1. Svak for engler som jeg er, likte jeg godt de du presenterte i innlegget ditt. Også en du skaper nå.... Lykke til med alle englene...

    SvarSlett
  2. Så herliiig!!♥
    Dette blir sikkert nydelig!!♥
    Nyt av dagen og uken ;))
    Klem fra meg, Anki

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.