søndag 19. desember 2010

Et kattevennlig juletre

.



Katter elsker jul, for da får de sitt eget klatretre i stua... glasskuler å leke med... og masse tråder å tygge på. Og vann i en skål under juletrefoten. Men ingenting av dette er sundt for katten....
Lurt å følge følgende råd, så blir jula god for både tobente og firbente.

Sikre treet, så det ikke kan velte
Fest alle løse tråder godt fast
Heng glasskulene høyt
Dekk til vannskåla, for dette vannet gir katten diaré og oppkast
Ikke dra ut eventuelle tråder som har gått gjennom tarmsystemet, gi katten avføringsmiddel

og videre bør
juletreet være felt tidligst i midten av november
juletreet ikke få varmesjokk, la det stå kaldt inne uten netting før det settes i den varme stua
ikke foten spikkes i, kjøp stamme som passer juletrefoten, det mister ellers sugeevnen
juletrestammen sages av 2- 3 cm før foten settes på
juletreet vannes jevnlig med lunkent vann

Husk å samle opp alle barnålene som juletreet har etterlatt seg på gulvet. Strø et fint teppe over eller bland det i jord til asalea, brunfelsia, gardenia, hortensia eller rododendronbuskene.

5 kommentarer:

  1. Hallo.
    jeg kikka gjennom arbeidene dine.
    Du er dyktig, og mangfoldig.

    SvarSlett
  2. Her var mange gode råd, som alle burde få med seg.

    Det er lenge siden du har hørt fra meg, men jeg har vært en uke på sykehuset. Var veldig syk før det kom så langt, og dermed ble bloggingen lagt på hylla.

    Julemarkedet gikk fløyten, og derfor har jeg satt i gang supersalg på bloggen min. Jeg husker at du likte det 4-radede grønne smykket, og det kan du få kjøpe for kr. 175,- (inkl.frakt).

    Jeg kommer innom hos deg før jul, så det er for tidlig med julehilsen.

    Klem

    SvarSlett
  3. Vad kul att du tittade in på min blog. Du frågade efter namnet på blomman. Det är en vit Amaryllis. Hoppas du får en härlig jul.

    SvarSlett
  4. Takk for gode tips, skal jammen samle barnålene så uteplantene får.
    Nydelig bilde av pus.
    Ønsker deg en fin søndag, nyt den og kos deg masse.
    Stor førjulsklem fra Mio

    SvarSlett
  5. Aha, men då har du helt rätt det är en tarzett.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.