lørdag 25. desember 2010

Første juledag, de gamle glansbildene

.









Jeg har tatt vare på de gamle glansbildebøkene mine. Unger holder vel ikke på med sånt lenger! Kjøpte ark til sønnene mine, men de viste liten interesse for dem, så alle ligger godt bevart nederst i skuffen på arbeidsrommet.
Blant alt nederst i skuffen, fant jeg også noen ekstra gamle eksemplarer arvet etter mamma. Det er englene og nissen -og kanskje den lille jenta under.




Glansbilder har forskjellig betegnelser de forskjellige land. I tyskland heter de Oblaten eller Glanzbilder, i England for Scraps, i USA for Die cut, i Frankrike Chromos, i Danmark for Glansbilleder og i Sverige for bokmärken.
Klipp:http://www.glansbilder.info/
Mer info:

1 kommentar:

  1. Så fine glansbilder av god gammel årgang :) Jeg samlet da jeg var liten, men vet ikke hvor glansbildene mine ble av. Begge døtrene mine har glansbildealbum, men de har aldri kjøpt ark på ark slik som vi brukte å gjøre.

    Har vært litt fraværende i bloggeverdenen en stund, men har lest meg nedover i bloggen din nå. Mange interessante innlegg. Juleengelen ble så fin, og takk for oppskriften på rødkål, den skriver jeg av :)

    Ønsker fortsatt god jul til deg og dine!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.