søndag 30. januar 2011

Dagen for telling av fuglebesøk

.


Hadde besøk av denne lille rødstrupa i går. Det er nesten umulig å oppdage fuglen som går i ett med terrakottakrukka og greinene foran. Skikkelig kamuflert!

I dag er det telling. Foreløpig har det vært magert med fugler, bare 5 kjøttmeis har stukket innom haven. Dagen er ennå ung, så kan hende flere dukker opp etter hvert!

Nei, det har ikke vært fuglsomt i haven i dag. Mørket har kommet, og det ble med besøket på morgenkvisten. Rødstrupa kom ikke tilbake!
Ved tre-tida tok jeg en tur ut med kamaeraet for å se hvor de befant seg, og i enden av gata vår mellom et rognebærtre og ei bjørk lekte en hel flokk. De føy fram og tilbake, satt aldri stille, og så ut til å ha det riktig så festlig sammen.




Registreringen er overført til http://www.fuglevennen.no


Resultater:

1 kommentar:

  1. Jeg har hørt om å telle sauer og selv driver jeg vel en form for perletelling. Fugletelling er nytt for meg, men som jeg har skrevet til deg før:

    Det er alltid noe nytt å lære på din blogg.

    Klem

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.