søndag 23. januar 2011

Pingvinene

.
I går var jeg innom noen av bloggene som Michele har gitt 'Stilige blogger' prisen til, og på bloggen til Carolynn McDade kom jeg over et bilde av tre pingviner malt i vannfarver. Det fikk tankene til å vandre en del år tilbake i tid. De minna meg så utrolig mye om en liten pingvinfamilie i leire som en elev lagte til meg en gang sent på 80-tallet.





Når elever ønsker at jeg skal få noe de har laga, blir jeg utrolig rørt og synes det sier mye mer om forholdet vårt enn hva som kan sies med ord. Else var en helt spesiell elev med stort talent. Nå er ho en etablert kunstner og lager de skjønneste fantasiportrettbystene jeg har sett. Jeg har et par portkort av disse kjøpt på en utstilling.







2 kommentarer:

  1. God morgen til deg!
    Pingviner er fasinerende.
    Det er utrolig morro å få gaver som elevene har laget.
    Jeg har en elev som er vannvittig god på å kopiere, har fått pingvintegninger av han som er så detaljerte og vakre.
    Du spurte meg for en stund siden om noen dere kjendte på Fjone, men tror ikke at jeg vet hvem de er.
    Etternavnet hva er det?
    Håper du får en flott søndag.
    Klem Kate

    SvarSlett
  2. Hi Bjorg,

    Well, it seems that this very nice award is going around our little circle of art-y bloggers, and I am pleased to have received it three times. I hope that doesn't mean that I have to do all of the requirements x3 also! :-) I will get to a reply for that award, but it is not on the top of my longer-than-usual To Do list. We've been helping a friend move his stuff (lots of it) for the last four days, and there is not much left over energy-wise in our 50-60ish bodies at the end of a moving day.

    Your Housewife painting is very expressive: I really like the eyes, and the second sketch is wonderful all by itself. I really liked the sculptures (students?) that you posted too. My husband is a sculptor (www.ernestcaballerosculpture.com) too, so I'll show him. Do you know what medium it is? Stone, or maybe cast in plaster or cement?

    Best wishes,
    Susan

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.