søndag 13. mars 2011

Månedens huskeliste; Mars

.



* Beskjær roser, lavendel (spørs om den lever for jeg glemte jo å dekke den til) , slyngplanter, sentblomstrende busker,og sommerfuglbusker ... ikke alt nå i år...
* Fjern vinterdekket, men ikke alt nå i år...
* Del stauder dersom de er blitt store og plant dem på nytt
* Om nødvendig plant om trær, busker og planter
* Fjern vinterbeskyttelsen fra plantene.... er det så lurt? 
* Plant sommerblomstrende løker .... har planer om å kjøpe ferdigvokste liljer  i steden!
* Gjødsle og luft (perforer) plenen og så til med gressfrø på bare flekker.... hvor er dem hen under snøen?
* Rosene kan også gjødsles.
* Alt i haven kan plantes nå! Hvem kan si det i årets mars?

* Rens bort så mye ugress som mulig fra bedene.... men snøen ligger jo fremdeles!
* Klipp ned klematis der det er nødvendig.
* Potteplanter kan omplantes i større potter.... det kan jeg gjøre!
* Så ettårige sommerblomster og grønnsaker - dersom du ikke skal reise bort som jeg!

* Sett deg ned i en behagelig stol og nyt våren.... ja, det skal jeg gjøre!


Dette er ingen normal mars, så mye som kunne ha blitt gjort, kan ikke gjøres alt nå- rett og slett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.