søndag 1. mai 2011

Det er sådd 3

.
Håper det er siste såing. Det er ikke så veldig gøy lenger når jeg føler presset på at alt skal i jorda NÅ!

Fra to år tilbake fant jeg en uåpna pose med romersk salatfrø. Er det liv laga?






Dessuten var det en del igjen i posen med frø av spiselige krysantemum, okseøye. Blomstene tok nesten over i drivhuset sammen med tomatene i fjor. Nå sår jeg den ute på friland, men hvor???? Den vokste livlig på engene i Sør-Frankrike, så den er nok ganske herdig også!
Ekte ridderspore er med i Det er sådd 3, det samme gjelder noen gamle isopfrø, lin, solsikke og bønner.
That's it. Basta! Er lei!
Er visst ikke helt ferdig... det gjenstår en pose med frø av ringblomster. Dem sprer jeg rett i bedet på rasteplassen som tidligere år.






Å, fant også en svart pose med frø jeg har tatt vare på fra en herlig dyp rød gerbia. Krysser fingrene for at de vil spire!
En halvfull honningurtfrøpose dukka også opp. De sås rett i bedet!

Se nyttig side om frøspiring:
http://www.botaniskhagesvenner.no/plantegruppa
.

2 kommentarer:

  1. Ja du, det vart många, förstår man tröttnar. Nu ska allt passas på också, då brukar dom flesta då för mig, är så dårlig på att vattna..
    Ha det fint, och tack för fin info om majstången :)

    SvarSlett
  2. Du har jammen sått en hel del! Jag har inte sått något än i år... Blir inte så mycket tid med en liten! Har tänkt hålla mig till det som kan sås direkt för att minimera skötselbehovet, men risken är väl att inte det ens blir av... Ska försöka nu i veckan.

    Det där med att slänga fröer känner jag igen, min man städar undan det jag har sparat titt som tätt... Grrr.

    Roligt med informationen om majstången, jag har alltid undrat varför det heter majstång när man klär den i juni - nu vet jag!

    Nu har jag lagt in min månadsbild också.

    Kram!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.