mandag 10. oktober 2011

Dette skjer bare hvert 823 år !


Denne informasjonen fikk jeg på mail i dag.... trodde alle visste at dette med såkalte kjedebrev ikke er noe for meg. Jeg blir rett og slett litt opprørt når jeg får dem. Ikke godt for helsa i det hele tatt - spesielt ikke når det mot slutten kommer.... dersom du ikke osv.
Nå har ikke dette brevet noen trusler, bare rene fakta at dersom jeg ikke sender det videre, vil jeg heller ikke få ta del i godene... eller pengene ? Hvem har til hensikt å gi meg noe som helst uten at jeg anstrenger meg eller gjør meg fortjent det! Er det sjebnen som rår? Hvorfor kan jeg ikke bare få pengene uten å sende dette videre da?
Alstå jeg sender ikke videre, men er det noen som vil ta opp tråden, så gjerne for meg. Betingelsen er bare å gi meg en beskjed dersom det strømmer inn penger til dere om fire dager, bare for å stagge nysgjerrigheten min! Det tror jeg nemlig ikke! 

Det som er litt artig er kombinasjonen av tall. Det fascinerer meg. Jeg har allerede fylt år i år, så det stemmer med alderen jeg har. Summen blir 111. Det er nå ikke så infløkt. En matematiker kan sikkert gi en god forklaring. Her er en http://mathsqs.blogspot.com/2011/01/your-birth-year-your-age-111-how.html

I år kommer vi til å oppleve fire uvanlige datoer. 1/1/11, 1/11/11, 11/1/11 og 11/11/11, og det er ikke alt. ..
Ta de to siste tallene i året då du ble født -
Legg til den alderen du kommer å bli i år, resultatet kommer til å bli 111.

Dette er året for penger!
I år kommer oktober til å ha fem søndager, fem mandager, og fem lørdager.
Dette skjer bare hvert 823 år?
Dette skjedde også i Jan 2011!
Disse spesielle årene kalles "Bankiren"

Ordspråket som forklares i den Kinesiska Feng-Shui lyder;
"Hvis du sender denne meldingen til åtte gode venner vil du motta penger innen de fire første dagene".

De som ikke fortsetter kjeden kommer sannsynligvis ikke til å få penger (?)
Det er ett mysterium, men det er verdt ett forsøk!





Er det verdt et forsøk?
PS jeg har faktisk alt fått de pengene. To ganger har jeg funnet en hundrelapp i løpet av ei drøy uke for et par uker siden. Har aldri skjedd meg før.... og det helt uten å sende noen som helst melding til noen som helst! Så frågan er... skal jeg ta sjansen på å la lykkepengene få muligheten til å yngle? DS

4 kommentarer:

  1. Morsomt, det med pengene:o) Det at en måned har lørdager, søndager og mandager bare hvert 823. år - det har jeg sjekka ut, og det stemmer dessverre ikke... har hørt om dette tidligere, og da måtte jeg jo sjekke, he he!

    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Denne mailen fikk jeg også for mange måneder siden. Den har altså fortsatt å gå rundt og rundt selv om jeg brøt kjeden. Men det var jo bare en arm av kjeden.
    Det er ofte hyggelig, oppbyggelig og kunnskapsgivende (i den grad kunnskapen er korrekt) innhold i disse brevene, og hadde de bare ikke hatt "dersom du ikke ..." skulle jeg sendt mange av dem videre.
    Det blir interessant å høre om det strømmer inn penger om fire dager til dem som ikke har brutt kjeden. Men det er litt forvirrende at du fant hundrelapper før du fikk brevet. Særlig når du ikke sendte det videre :-)
    Eldbjørg

    SvarSlett
  3. He-he, jeg fikk lønning i dag ;-)

    (men det skjer heldigvis litt oftere enn hvert 823 år...)

    SvarSlett
  4. Jag är PRECIS likadan, jag blir rosenrasande när det kommer hotfulla mejl som MÅSTE skickas vidare, annars...
    Jag brukar när de skickar hotfulla mejl mejla avsändaren och be dem dra åt... ÖH...ja, ni vet! Ett mejl jag fick antydde att om jag bröt kedjan skulle jag kunna drabbas av cancer och jag vet inte vad, DÅ gick jag i taket!
    jag bryter av princip ALLA mejl av den sorten, eventuellt kan jag tänka mig att skicka vidare mejl som enbart syftar på att skicka en hälsning/kram/ängel till någon man tycker om osv. DET kan jag tåla, INGET annat!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.