torsdag 6. oktober 2011

Mager tomathøst




Hva gjør man når tomatene fremdeles er umodne, grønne og harde når veksthuset skal ryddes?

Det blir sylta tomater til julemiddagen. Ett glass ble fylt med grønne og en rød tomat, passe mengde til et måltid med familien.
Oppskriften er fra hele Norges matmor Ingrid Espelids Den rutete Kokeboken. Jeg hadde ikke planlagt dette i kveld, så i mangel på vaniljestang tok jeg vaniljesukker! Med en bøtte råtne plommer frisk i minnet, tok jeg ikke sjansen på å utsette syltinga av tomatene!





Har jeg laga en tilsvarende post før????
Torsdag 28. oktober 2010
Det ble visst enda flere grønne tomater i forfjor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.