mandag 3. oktober 2011

Mandagstema; Barndomsminner


Det var julaften formiddag, og jeg var fire år. Det ringte på ytterdøra. Kom nissen alt nå? Det var ingen nisse på trappa, men det sto en flukende ny, rød dukkevogn der med flott pynteteppe, pute og Annedukke.
Jeg husker overraskelsen som om det skulle ha vært i går. Det var gave fra søsteren min. Ho hadde brukt sparepengene sine til å kjøpe julegave til meg - og hvilken gave!






Nå er den henta fra barndomshjemmet mitt, og Annedukken har fått selskap av en annen dukke.




5 kommentarer:

  1. For en deilig gave og for et godt minne fra barndommen.
    Takk for at du delte.

    Ha en fin mandagskveld.

    SvarSlett
  2. Veldig koselig barndomsminne du deler med oss! Nydelig vogn og dukker! -Margit-

    SvarSlett
  3. Vilken härlig historia, jag blir riktigt rörd. Fin bild och tolkning!

    SvarSlett
  4. Hvor er det et smukt minde, og så flot gjort af din søster.. :-)

    SvarSlett
  5. Hej Björg
    Ledsen att jeg ikke har hört av mig tidare, men Assistenten blev sjuk og jeg har ikke gjort annat enn att försöke gi henne mat og medicin.Hon har så ont i tenderna och halsen så det är ikke så lett.Känner att jeg plager henne men hon er så fin og go så jeg vill så gärne behålle henne.Hon må dra ut ett par tender till men så skal det bli bra.Men jeg er ganske så sliten.
    Underbar presang til dig fra din söster, og morsomt program den 8ende,men jeg tror inte att jeg just nu kan delta.
    kram Wenche

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.