lørdag 22. oktober 2011

Siste utflukt før hjemreise


Middelalderbyen Baux de Provence med et ruin av et slott på toppen. Vi tok ikke sjansen på å balansere på restene etter de gamle veggene der på grunn av den kraftige mistralvinden. Det hang advarsler over alt. Vi satte oss heller på den koselige cafen med blå dør og nøt våre crepes.






Kirken var vakker med mange flotte glassmalerier.
Butikker med all verdens nips var det på hvert gatehjørne












Rett bak fjellet til høyre er Mont St. Victoire som Paul Cezanne malte om og om igjen!




2 kommentarer:

  1. Takk for turen.
    Jeg hygget meg.

    Ha en fin hjemfart

    SvarSlett
  2. Det er vakkert der opp i denne lille, gamle landsby. Jeg må si franskmenn er flinke til å ta vare på disse gamle stedene, så får vi heller tåle at det noen måneder i året kan være litt vel touristique. Men, det er helt nødvendig for å holdet dette og andre lignende kulturskatter vedlike.
    Flotte bilder og fornuftig ikke å utfordre mistralen.
    Vi opplevde den fredag 7. oktober. Vi besøkte også en middelalderlandby: le Castellet.
    (omtalt på min hoveblogg)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.