fredag 7. oktober 2011

Sommerfuglbusken som aldri ga seg, likevel!






I tillegg til at den kan ha skutt fra rota, er det også en mulighet at spirene er kommet fra frø, fordi jeg klipte av noen blomsterdusker og gravde dem ned ved stammen utpå høsten i fjor uten å ane at hele planta hadde problemer med å holde seg go' og varm i vinter til tross for ekstra isolasjon rundt pottene som sto under verandaen. Hvordan skal jeg oppbevare disse små plantene under vinteren som kommer? Er det best å grave dem ned? Noen som har erfaringer å dele med meg?


2 kommentarer:

  1. Veit du, jeg har i år fått skudd av en sommerfuglbusk som var død i fjor, vi gravde tydligvis ikke opp rota, for å år var den visst ikke død alikevell.
    Trassige luringer dette tydligvis.

    SvarSlett
  2. Hejsa.
    Jeg vil lade den blive stående, men dække den, som man dækker roser......sådan frosten ikke ødelægger den.
    Ønsker dig en god lørdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.