mandag 28. november 2011

Mandagstema; Advent


Julestjernene skal fram,






og en og annen også opp i vinduet. Denne pakka var med i julesakene fra barndomshjemmet.

Maken til røde bær i farve og antall har ikke kristontreet bært fram før... jeg var nødt til å legge en kvist under glasslokket til stettefatet på kjøkkenbordet.









PS

Pakken med 'julestjerne til vinduet' er fra barndomshjemmet. Jeg trodde det var den gamle papirstjerna som lå inni da jeg fotograferte den. Men så viste det seg at da jeg åpnet pakka, lå det en hvit metallstjerne der. Det var den min søster hadde gitt til faren vår for noen år siden.
Så da måtte jeg bare ta den første stjerna jeg fant,  "kopiere og lime mange ganger inn" på fotografiet og gi dem litt lysglans for å få den rette adventsstemninga. Jeg må nok lete mer etter den gamle papirstjerna. Når jeg finner den, vil den sikkert pryde bloggen min en gang før jul!

DS

4 kommentarer:

  1. Fine stjerner som viser litt av hvordan du har det i Adventstiden! -Margit-

    SvarSlett
  2. Dejligt at have julesager fra barndomshjemmet, som stadig er i brug. :-)

    SvarSlett
  3. Barndomshjemmets julepynt er spesiell.
    Alltid morsomt å ta fem.
    Nydelig
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Du må være meget ung når de sager er fra dit barndomshjem.Sølvstjerner med lys i fine.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.