mandag 14. november 2011

Mandagstema; Mørketid


Vi skriver 14. november, og vi har hatt vår første natt med minusgrader i høst.
Jeg lot sykkelen stå hjemme i dag tidlig, og tok beina fatt til jobben. Nesten framme passerer jeg Glemmen kirke der bestemor og bestefar ligger begravd. Gravene deres er verneverdige, og stedet er nå statens ansvar. De ligger begravd til høyre for trappene opp til kirken. Jeg har bodd i samme hus som moren til faren min i rundt fem år. Bestefar døde to år før jeg ble født.






Jeg skjønner meg ikke helt på digital teknologi for disse to bildene er tatt med sekunders mellomrom uten forandringer på innstillingene. Jeg bare flytta meg ørlite framover på gangstien som fører rundt kirken. Likevel er farvestikket varmt rødt på det ene, og kaldt blått på det andre.






På hjemveien lå tåka tjukk over Glomma, og det var surt å spasere over broa.



6 kommentarer:

  1. Fina bilder, men du har rätt, man förstår inte allt :)

    SvarSlett
  2. Det er fine mørketidsbilleder af kirken - selv om de er belagt med mystik ;-)
    Og tågebilleder er altid smukke...

    SvarSlett
  3. Mørketid lager mange tricks med de digitale dingsene. Men det blir mye flott av det.
    Vakre bilder og en fin historie.

    Ha en fin kveld :-9

    SvarSlett
  4. Var nok lurt å la sykkelen stå når det var minusgrader og kanskje glatt!
    Litt mørkt er det blitt hos deg, så bildene passet godt til temaet! -Margit-

    SvarSlett
  5. Flotte mørketidsbilder... Klem fra ROSEN-sin

    SvarSlett
  6. Beautiful photos, especially the black and white.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.