mandag 19. mars 2012

60-talls inspirert tapetmønster


er ikke enkelt å oppdrive. Ekspeditøren sa at tapetprodusentene ligger etter når det gjelder trender.
Interiørbladene frister med store mønstre og et spekter av farver på veggene, men de finnes bare i malingsspann og på stoffrullene - og ikke tapetrullene, foreløpig. Likevel klarte jeg å finne fram til et flott art deco mønster som kan passe på endeveggen i hybelsoverommet. Art deco er stil fra 30-tallet, og mellom plankene i gulvet på kjøkkene fant jeg avisblader fra 1928. De andre veggene skal bare males. Tapeten går i grått med antydning til lilla skjær. Tror det kan bli bra mot de to teaksengene som jeg kjøpte av Stine fra Hobøl på finn.no i går!



Det er blitt litt interference eller forstyrrelser i mønsteret pga alle de tynne stripene. Interference eller moire oppstår når kameralinsa ikke klarer å skille linjer. Det ser ut som om de dirrer eller skaper nye mønstre. Det er ikke sånn i virkeligheten.




Andre passende mønstre:




Mellom plankene i gulvet fant jeg også deler av treleker, et lekkert lilla slips, et bordert  stoffstykket (nålpute) og et glass med lokk der det sto 'Sitron creme' på etiketten. Jammen var det  krem i glasset også!





Alt var støvete, så jeg måtte vaske stoffet med broderiet av bærene på. Dessverre farva garnet av.





2 kommentarer:

  1. Så mye spennende du har mellom gulvplankene da - huset mitt er nok mye kjedeligere enn ditt :-)
    Spreke tapeter du viser - den på siste bildet hadde vært noe å ha på hele stua :-))))) med fare for å bli sjøsyk :-)))
    Men jeg er sikker på at den blir flott på en endevegg.

    SvarSlett
  2. Utrolig stilige tapeter du har funnet! Likte denne posten!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.