tirsdag 8. mai 2012

Si det med blomster; Rosenes antall





7 pk roser, hvor mange ville det bli?
Nå står rosene på bordet, og de teller 11 blomster og 10 knopper på tre stilker.

Blomster, og spesielt roser, har et ganske omfattende vokabular. For eksempel forteller en bukett roser mottakeren "du er ung og vakker." 
 
 En rose uten torner sier "kjærlighet ved første blikk." 
 
 En te-rose formidler «du vil bli husket for alltid."
Et dusin roser betyr 'Bli min!' Og oransje representerer begjær og entusiasme.
Og det er mer. Antallet roser du velger kommuniserer også følelser. En enkelt rød rose betyr 'Jeg elsker deg!' 
En enkelt rose i en annen farve gir uttrykk for enkelhet og takknemlighet. En gruppering av tre roser er en tradisjonell gave for et månedsjubileum. 13 roser fra en venn er et tegn på et ønske om å være venner for livet. 
Hvis du er sliten av å si beklager igjen og igjen, kan du sende 15 roser. 
En bukett av 20 roser = oppriktighet. 
 
"Krøll på tråden?" Da kan  36 roser gjøre det godt igjen. 50 roser uttrykker grenseløs kjærlighet og skaper et minne for livet.

- En Rose
Kjærlighet ved første blikk, du er en
- 2 Roser
Gjensidig kjærlighet mellom begge, dypt forelsket i hverandre
- 3 Roser
Jeg elsker deg
- 6 Roser
Jeg vil bli din
- 7 Roser
Jeg betatt av deg
- 9 Roser
En evig kjærlighet, sammen så lenge vi lever
- 10 Roser Du er perfekt
- 11 Roser Du er den mest verdifulle for meg, den jeg elsker mest i livet mitt
- 12 Roser Vær min støtte
- 13 Roser Hemmelig beundrer
- 15 Roser Jeg er virkelig lei meg, tilgi meg
- 20 Roser Tro meg, jeg er oppriktig mot deg
- 21 Roser Jeg er viet til deg
- 24 Roser Kan ikke slutte å tenke på deg, 24 timer hver dag
- 33 Roser Å si "jeg elsker deg" med stor hengivenhet
- 36 Roser Jeg vil huske våre romantiske øyeblikk
- 40 Roser Min kjærlighet for deg er ekte
- 50 Roser Dette er angrende kjærlighet
- 99 Roser Jeg vil elske deg så lenge jeg lever
- 100 Roser Sammen i
harmoni et århundre, viet som par i moden gamle alder
- 101 Roser Du er min eneste kjærlighet
- 108 Roser Vil du gifte deg med meg?
- 365 Roser Kan ikke slutte å tenke på deg, hver dag
- 999 Roser Evig kjærlighet


Kilde: http://www.loveletterbox.com/meaning_of_roses.htm 

eller

1 Rose
Kjærlighet ved første blikk. En enkelt rose, uansett farge, viser ytterste hengivenhet til en enkelt person. "Alle mine dypeste følelser er konsentrert om deg".

2 Roser
Gjensidige følelser, særlig hvis de er røde i fargen, det er snakk om to mennesker som er dypt forelsket og sammen danner sin egen lykkelige lille verden.

3 Roser
Står for de tre ordene i "Jeg elsker deg", og søker å formidle dette
store budskapet svært enkelt

5 Roser
Jeg elsker deg veldig mye

6 Roser
Jeg elsker deg, jeg savner deg. Det er snakk om behovet for å bli elsket og verdsatt.

7 Roser
Jeg betatt av deg

9 Roser
Sammen så lenge vi lever

10 Roser
Du er vakker

11 Roser
Du er den mest verdifulle. For å forsikre noen om at han eller hun virkelig er dypt elsket.

12 Roser

 Vær min støtte

13 Roser
Venner for alltid. Indikerer også at det er en hemmelig beundrer som venter på å bli oppdaget.

15 Roser
Jeg er virkelig lei meg

20 Roser
Jeg er oppriktig mot deg

21 Roser

 Jeg er fortapt i deg

24 Roser
Du er alltid i mine tanker. Står for de tjuefire timene i døgnet, og sier at den elskede er tenkt hver time på dagen.

36 Roser
Jeg skal huske våre romantiske øyeblikk.


40 Roser
Min kjærlighet er ekte

44 Roser
Satser på en varig og en uforanderlig kjærlighet.

50 Roser
Betyr en kjærlighet som har modnet godt, og en kjærlighet det aldri er angret på

99 Roser
Jeg vil elske deg til dagen jeg dør

100 Roser
Jeg er fullstendig betatt av deg. Betegner en lykkelig forening av to kjærlige sjeler inntil døden eller i hundre år.

101 Roser
Du er min eneste

108 Roser
Vil du gifte deg med meg?

365 Roser
Jeg elsker deg hver eneste dag. Snakk om en kjærlighet som har vært konstant og sann gjennom hele året

999 Roser
Min kjærlighet vil vare til evig tid

1001 Roser
Snakk om en trofast kjærlighet som vil leve videre for alltid.



Kilde: http://www.roseforlove.com/the-meanings-of-the-numbers-of-roses-ezp-46


http://www.teleflora.com/rose_numbers.asp?topnav=Flower%20Guides

http://es.teleflora.com/flowerblog/post/when-it-comes-to-flower-language-are-you-a-word-person-or-number-person.aspx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.