lørdag 30. juni 2012

Laurdag er vaskedag


I morgen flytter en familie med tre barn inn for en måneds ferie i leiligheten i første etasje. Det blir en test før studenter forhåpentligvis setter bo der når studiene starter til høsten. Det er i alle fall plass til fire i tillegg til en eller to i hybelleiligheten i annen etasje som snart er ferdig oppussa.



I stua er det en sofagruppe, en dobbelteseng og en pult og fremdeles godt med gulvplass.


I den tidligere spisestua er det en sofagruppe, seng og pult samt en gammel sjenk og skap.


Kjøkkenet har plass til flere enn fire rundt bordet!




I soverommet har jeg plassert sovesofaen som jeg kjøpte på finn.no. Her er det også en pult og en vegg full av skap.
I hybelleiligheten gjenstår litt jobb med nye gulv i soverommet og stua der veggene også vil få en oppgradering.



Hadde det ikke vært fint med en vegg i malt panel og resten i lys tapet med samme mønster som på soverrommet?


Teaksengene er også kjøpt på finn.no. Ante ikke at jeg skulle bli storforburker av det tilbudet!


Bordet er kjøpt på Fasvo brukthandel, stol og glassbollen er arv. 60-talls-stilen tar form!


Baderommet er blitt virkelig flott, og det føles slett ikke lite og trangt. Det gjenstår maling av tak og lister. Og toalettet skal få svart sete. Servanten er til høyre. Her skal det også bygges et skap fra gulv til tak for toalettsaker.


IKEAkjøkkenet smatt på plass, nesten som hånd i hanske - helt tilfeldig! Veldig fornøyd med resultatet.
Tilslutt er det 'perlerommene' omdøpt fra pikerom siden jeg nå synes rommene er husets perler, malt i perlefarve og etter hvert smykket med brede profilerte lister mot tak og gulv.
Se bilder av oppussinga her og her og her og her.

Leieboeren som monterte kjøkkenet for meg var temmelig uheldig - eller hva jeg kan kalle det? Resultatet ble en knekt list til hylla i frysedelen og en smelta list til kjøleskapdelen. Godt jeg oppdaga det før noen andre hadde fått skylda.
Ut fra monteringsveiledningen har jeg i ettertid forstått at kjøleskapet kom ferdig montert - bortsett fra den nederste lista. Det betyr at frysedelen allerede fra fabrikken har vært i spenn med det resultatet at lista har knekt.





Så hvis noen kjenner noen som trenger et sted å bo under studier, er det bare å ta kontakt!
Huset med deilig have ligger sentralt i rolig strøk og med gangavstand til høyskolen og jernbanestasjonen.
Det var dagens lille reklameannonse.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.