onsdag 25. juli 2012

Ripsen som kom helt av seg sjøl


En av de første sommerne vi bodde i huset vårt på Kråkerøy, oppdaga jeg en liten vekst som såvidt nådde over jorda ved inngangen til 'under verandaen'. Bladene likna mistenkelig på rips. Planta har vokst seg større og større for hvert år, og denne sommeren, 22 år etter, kommer den med de første røde, små, sure bæra! Jeg har ennå ikke latt meg friste til å smake, men jeg regner med at de er sure....




De er mange som har forsynt seg av bladene, de har jo også smak.Bærene har blitt hengende igjen til meg, heldigvis.

Til orientering, disse er blitt spist av Herren huset, oppdaga jeg i dag, onsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.