fredag 21. september 2012

Blomstrende fredag; Aj, aj, aj


Litt forsinka henger jeg med på Blommande fredag igjen. Jeg visste at bloggtreffpunktet ville starte opp igjen etter sommeren - en eller annen gang, men ante ikke at Katarina ville gi seg med å administrere det. Heldigvis fortsetter det på Bland rosor och bladlöss.

Hva har gått galt i haven i sommer,  er det store spørsmålet. Haven er blitt forsømt av meg og av værgudene, og det som skulle bli den første druehøsten, er rett og slett gått i vasken.



Ny plante i 2009 (klikk på bildet)

Optimist i 2012 (klikk på bildet)

Pessimist 2012


Sånn ser det ut nå! 
I tre år har jeg venta på at vinstokken skulle bærer frukter, og i sommer skjedde det. Jeg så fram til å smake mine aller første sjølodla herligheter. Men gleden varte ikke lenge.... i høst er det bare noen tørre kvister igjen. Skulle tro at den ikke hadde fått nok vann! I sommer som det har bare øsa ned. Det ene skybruddet etter det andre har passert. Det kan ikke være mulig. Det må være en annen grunn til å den bare takka for seg på denne måten.
Skal jeg prøeve meg igjen?

Jeg har holdt det gående på egenhånd med Blomstrende fredag gjennom hele sommeren, så bare ta en titt på gamle poster i arkivet!




7 kommentarer:

  1. Ajajaj... så tråkigt med dina vindruvor!
    Jag hade en fin vinstock som gav bra med druvor i många år... men tyvärr dog den förra året - måste nog pröva med en ny :)
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  2. Trist när det inte bär frukt. Men det kommer nya år och nya skördar. :)

    SvarSlett
  3. lite tråkigt,,men det kommer en ny säsong :)
    å missa nu inte....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med, förra veckan var det 102 fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  4. Ser ut som vi har problem med våra vinrankor. Håller tummarna för att det ska fungera till slut.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvarSlett
  5. Nej så trist ! Bättre lycka nästa år, för det är väl ändå liv i den ? Den kanske helt enkelt fått för mycket vatten, druvor vill ha väldränerat och grusigt. Ha en god helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlett
  6. Aj, aj, det går inte alltid som förväntad, men druvorna brukar bli flotta klätterplantor oansett så du kan njuta den lika väl :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.