mandag 24. september 2012

Mandagstema; Lengsel


Høydene sør for Chania


Lengsel - ja, hvor lengter jeg tilbake? Det er mange steder jeg gjerne vil tilbake til, men det å lengte er noe enda sterkere, mer inderlig. Tror det må være Kreta. Det er lenge siden jeg har vært der, og det kjennes som mitt andre hjemland. Jeg har studert livet på øya som det var på minoernes tid, og det var fascinerende å lære om dette samfunnet og senere dra på utfarter til bortgjemte steder langt utafor allfarvei der vanlige turister sjelden finner fram.
Vi var der første gang i 1986, siste i 2001. Vi har som nevnt reist øya på kryss og tvers, men det er ett sted jeg ikke har utforska, og det er området mellom Rethymnon og Heraklion.




Vi kommer nok ikke dit med det første. En gang skjer det nok!





3 kommentarer:

  1. Tror det er fler som lengter dit. men ikke jeg..
    Jeg trives best her jeg er! -Margit-

    SvarSlett
  2. Har man en drøm, skal man pleie den og gjerne virkeliggjøre :-)
    Ha en fin dag :-)
    Mormor

    SvarSlett
  3. Hm. Her har eg ikkje vore. Kanskje det skal stå på lista mi over reisemål. Eg har jo og lest kunsthistorie, og om minoreane. Hadde vore spennande å sett. Men ikkje resigner i draumen. Reis! :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.