torsdag 9. mai 2013

Maleren Monets dam i Giverny


Det er noen år siden vi besøkte hjemmet og haven til impresjonisten Monet. I samme moment som jeg skulle åpne e-posten fra min gamle brevvenn i Paris, fikk Herren i Huset et quizspørsmål om hvilken av nevnte kunstnere som malte vannliljer - og hvilken av nevnte kunstnere som var impresjonist. Svaret er sjølsagt Monet på begge.
Litt rart da å se at vedlegget til e-posten var bilder fra Giverny.
Jeg har klipt og limt inn noen av bildene fra serien som er tatt av Helen. Jeg tenker med gru på hvordan dammen vår ser ut nå, og hvor flott den egentlig skulle ha vært!






Au revoir!

1 kommentar:

  1. En stund siden jeg har kikket innom deg. Og her var det jammen mange innlegg å ta igjen.
    Aller først, gratulerer med vel overstått bursdag. Var det en rund dag kanskje? Ser ut som om den ble behørig feiret. Så hyggelig.

    Monetbildene du viser er virkelig vakre. Så et par av hans vannliljemalerier i Moma i NYC i august. Imponerende store.

    Håper den fysiske formen er fin igjen.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.