tirsdag 13. august 2013

Er dette en fersken?




Det mener Bakker... jeg bestilte blant annet et ferskentre 2008, men treet gir en frukt som likner og smaker veldig som søtkirsebær!!!!




Sånn ser bladene ut! Og blomstene ...




Både aprikosetreet som ennå ikke har gitt frukter, og "ferskentreet" har vokst ut av drivhuset. De skulle være minitre, men de bare vokser og vokser. Jeg burde nok ikke ha planta dem inne, under tak.
Siden steinfrukttrær skal beskjæres på høsten, tok jeg sjansen og gjorde dem mindre i dag.

Riktig tid for beskjæring av kirsebær og plommer er når treet er utmodnet og like før bladfall dette for å unngå gummiflod som har lett for å komme i såret ved vårbeskjæring en starter med å ta bort greiner og skudd som er skadd, peker nedover eller innover i treet og greiner som gjør treet tett det er viktig at med lys og luft passe avstand mellom hovedgreinene er 40 til 50cm. Det er viktig med rette overflater og så nære knopp grein og skudd som mulig, dette for å unngå soppsykdommer i såret. Vil en ha store fine bær og god avling er det viktig med årlig beskjæring og fornyelse av treet. Kilde




Dette svaret fikk jeg fra Bakker, god service:


Hei igjen
Takk for bildet. Det må være snakk om en feilleveranse. Dette beklager vi.
Vi har reklamert og sender en tilgodelapp.

Med vennlig hilsen

BAKKER HOLLAND AS
Kundeservice


Da venter jeg på tilgodelappen!

2 kommentarer:

  1. Du har selvsagt kontaktet Bakker om dette?

    SvarSlett
  2. Så flott. Sannsynligvis handler du neste gang for mer enn tilgodelappen. Dessuten har du et Morelltre.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.