søndag 17. november 2013

Før solnedgang













Nesten beklagelig å legge disse bildene ut rett etter orkanbølger på den andre sida av jorda og mens Hilde herjer i nord. Bildet under kom på NRK. Østfoldsendinga kl. 1845 i kveld, ett av tre. Temaet var sport, og jeg skrev: Jeg var ikke sporty nok til å gi meg i kast med bølgene verken med brett eller uten! Det var en fascinerende steil vegg.





Røsshue er en del av Ytre Oslofjordens naskjonalpark, men også en steinskulpturpark på et gammelt, nedlagt steinhoggersted på Kirkøy på Hvaler.  Jeg ville ta en tur dit i dag av to grunner, se solnedgangen og skjekke ut om "min skulptur" fremdelse sto der jeg lagde den 12. august 2010. Det gjorde den ikke. Jeg hadde vel heller ikke forventa annet, for den hadde jo ikke noen skilt, og den innbød til herverk siden den bare var bygd opp av løse steiner. Foreviga den fikk jeg heldigvis! 
Solnedgangen var fantasisk i havgapet med urolig hav og spektakulære reflekser.






Rom som "nye ruiner" med stein etterlatt av steinhuggerne som mange år sida.


 


Det ble etterhvert litt surt å sitte og vente på at sola skulle forsvinne bak horisnten.





Siste tilbakeblikk før stien fører inn i skogen.

2 kommentarer:

  1. Wonderful photos! All this light and sun! Soooo beautiful!

    SvarSlett
  2. Great photos. Thanks for your comments on my blog.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.