tirsdag 31. desember 2013

Vinter; Lykken er å oppleve





Lykken er å oppleve
et hvitt, snødekt landskap en mørk desembernatt,
et dyrespor i snøen,
en dompapp i juleneken,
en kirkeklokke som ringer det nye året inn.
Ukjent






Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst med
illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av 
det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint 
å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag
fra kjente og ukjente forfattere. 

Illustrasjonene er foto av Romnes kirke fra rundt 1100 ved Ulefoss, 
Telemark første juledag. 
Det gikk en flokk hjort og beita på jordene som var frie for snø!






Og sånn var det i fjor....







1 kommentar:

  1. Funksjonen med søking i bloggen fungerer ikke hos meg heller for tiden.
    Et godt nytt år til deg..

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.