søndag 23. februar 2014

Februarsøndagssol





Lykken er
å rusle i fjæra blant blåskjell og tang,
og finne det blåesterosa perlemor.
Å plukke den rundeste lille stein
som sjøen har vaska i millioner av år.
Å vandre langs stranden i februarsol
mens barnebarn roper.
Kom og se mormor.
Og mormor blir framovertung
av alle de vakre ting og tang
som havner i lommene gang på gang.
Vi finner den plass vi har stekt på før,
og pølser og brød blir svarte over glør.
Men hva gjør vel det?
Det smaker vidunderlig deilig,
og dessuten får man så flott sangstemme av det.
Vi skyller det ned med kakao eller te,
og gleder oss over alt vi får se,
og en og annen kjent er det og,
som er ute og rusler i blek februarsøndagssol.
Alvhild Anette


Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst med
illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av 
det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint 
å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag
fra kjente og ukjente forfattere. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.