søndag 16. mars 2014

Felles kulturarv på mange måter




I Antalya by finnes det flere slike skulpturer som viser barn i lek, og det er faktisk leker vi kjenner oss igjen i om vi er fra Tyrkia eller Norge. Bildet over viser "Så mye har jeg, så mye gir jeg bort, og så mye har jeg igjen"...




Paradis, en hinkelek de fleste av oss litt eldre, kjenner som et artig tidsfordriv.
Det var også skulpturgrupper som viste noen gutter som kasta på stikka, og en gutt som styrte et tønnebånd med en kjepp. Det finnes sikkert enda flere enn dem jeg la merke til. Kanskje har vi kappe land og hoppe strikk til felles også, eller å kaste dueringer!


Lenker til sider på Tyrkisk



1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.