onsdag 27. august 2014

Jeg blir så provosert




når KS´ forhandlingsleder Per Kristian Sundnes sier at hver gang KS presenterer et nytt forslag til løsning i streiken, viser Utdanningsforbundet til at medlemmene har stemt nei.
Det er ingen nye forslag, bare den samme gamle firkanta pakke i ny innpakking.
Det eneste vi ønsker er å få beholde det særegne ved læreryrket som blant annet er at vi har mulighet til å jobbe utenfor arbeidsplassens vegger både med og uten elever når det passer best.

Et faktum som er verdt å merke seg: Jeg samarbeider med en medlærer og to andre lærere på tre trinn. Når jeg har ubunden tid, har noen av de andre undervisning. Når jeg underviser, har noen av de andre ubunden tid. Hvordan strukturere timeplanen slik at alle lærere har ubunden tid samtidig? Det er kun mulig ved å ansette flere lærere for å gi oss mer tid til samarbeide på arbeidsplassen før klokka kvart på fire. Men hvor kommer de nye lærerne fra når KS raserer arbeidsforholdene til yrket?

2 kommentarer:

  1. Same shit, new wrapping og så blir jeg fykende forbannet. "Lærerne krever". Hørt sånn tull. KS krever og de gir holen pitle meg ingenting.
    Klem likevel :)
    Mormor

    SvarSlett
  2. Så enig, KS hører ikke hva vi sier. Jeg vedder på at de har overtidsbetaling når de har møter og er på seminarer. Det gjør vi uten å Mikkelsen! Sammen er vi sterke, så det skal bli spennende hvor lang tid det tar. Men vi må ikke miste motet.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.