søndag 16. november 2014

Helgegleder: Dette hadde jeg ikke planlagt!




Egentlig burde jeg ha fått tomatplantene som har gjort sitt for i år, ut av drivhuset i dag, men jeg hadde ikke lyst. Det ble omplanting av novemberkaktus og pussing av kobberpotter i steden.
Til  min store sorg gikk to av kaktusene dukken tidligere i høst, trodde jeg. Den ene kom seg med egen hjelp, heldigvis, og den andre har faktisk også fått nytt liv.
En del som ikke så så aller verst ut, ble satt i vann på vaskerommet der jeg setter planter jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av - og stor var overaskelsen da jeg i dag tidlig oppdaga at det var kommet knopper på den.
Så fram med jordposen og en ny potte, for skikkelig stell måtte den få. De gamle potteskjulerne ga jeg en omgang med pussemiddel og klut, polerte til armen ble sliten, og nå skinner de som de aldri har gjort før, til glede for alle i stua.






4 kommentarer:

  1. Koselig og positivt innlegg! I dag har jeg vært ute og tittet på rosene, som blomstrer enda!

    SvarSlett
  2. Det er sjovt, som nogle planter har godt af at blive "glemt" et lidt afsides sted. Jeg tror ikke vi mennesker ville syntes det var så sjovt. Vi ville nok ikke ligefrem "blomstre" op af det. Liv er så mange ting. Jeg mødt fornyligt en dame, som fortalte at hun pudser kobberting, med ketchup. Det skulle virke helt fint. Nok lidt billigere end pudsemiddel. Har ikke selv kobbertøj, så kender ikke effekten.

    SvarSlett
  3. My November cacti are blooming now too, but the pale pink. Your red ones are so lovely, I especially like the long magenta stigma, which is just like the ones in my flowers. You really made the copper pots shine, I like the flowery trim on the edges.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.