mandag 22. juni 2015

Sommerregn med lyn, torden og brak




Likevel gikk jeg i gang som planlagt å vaske drivhuset innvendig. Lar meg ikke stoppe av tromming på taket. Utvendig vask tok naturen seg av sjøl... 
De stakkars små tomatplantene, sådd rett etter påske, kom i jorda sammen med tagetes av ulike slag. Det er flere som henger langt etter denne våren. Treg vekst gir kanskje sterke planter?




Druestokken har derimot vokst seg ut av lukene i taket - og det blir en kjempestor druehøst!
Herlige, små, søte, lilla druer.... bare til å knaske...
Foran har kiwiplanta strukket seg i været. Kanskje den blomstrer i år? Har hatt den fra starten av drivhusdrifta. Burde kanskje ikke klippe den ned hver høst!




Hadde bare planlagt seks tomatplanter, rekker ikke over mer, men det ble sju som spirte og en har sådd seg på egenhånd i drivhuset. Hvilket slag det er, vil tida vise - de andre tror jeg er mine favoritter: Sungold! Rester fra fjoråret...




Noen tomatfrø spirte aldri... håper ikke det var Sungold.... Sjølodla tomater er gode okke som!
Da ser jeg fram til å knipe, toppe, gjøsle, vanne, høste og smake.

3 kommentarer:

  1. Hei! Tusen takk for hyggelig kommentar inne på min blogg. Jeg har lagt inn ett svar, om du ikke har fått det med deg:) Jeg har det samme håpet om at treg vekst kan gi sterkere planter. Kanskje mer smak også:)

    SvarSlett
  2. Här är det segt i år. För kallt på nätterna, Men nu börjar det allt hända lite på plant fronten så det blir säkert nåt att äta i höst även här. I växthuset är det mest pelargonerna som kommer mina tomater har börjat blomma först nu.Bättre sent än aldrig heter det ju.
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvarSlett
  3. Jeg har også enderlig fått tid til å komme igang med drivhuset i dag. Herlig med skoleferie!
    Takk for hyggelige kommentarer hos meg. Svein -Tore driver med så mange skulpturprosjekter nå og et av de er til Fredrikstad. Tror det er en tegelarbeider?
    Ha en strålende flott arbeidstid i hagen fremmover, det gleder jeg meg til å få orden på..

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.