søndag 4. oktober 2015

Trine har alltid en plass hos meg



Jeg har hatt mange unike elever opp gjennom tidene, noen glemmer jeg aldri navnet på, holder fortsatt kontakt med og møter dann og vann. Andre glemmer jeg navnet på, men husker ansiktet og engasjementet... og noen glemmer jeg dessverre.
En elev spurte meg en gang... hvem husker du - og jeg svarte: ikke alltid de flinkeste, ikke alltid dem som maser mest, ikke alltid dem som gjemmer seg bort, ikke alltid dem som sliter, men det er noe med kontakten mellom lærer og elev som er sterkt, noe udefinerbart, et bånd, noe som det ikke er lett å presisere hva er, det blir bare klaff!
Trine er av den første sorten, alltid interessert, alltid velvillig, alltid spørrende, alltid blid, alltid - og med en iver uten om det vanlige.
Hun stilte opp for meg sammen med en gjeng andre elever i arbeidet med hovedoppgaven min om kvinner i jernalderen. De var roller i filmen jeg forberedte som en del av besvarelsen min som skulle bestå av en del realfilm og en del animasjonsfilm. Det endte med at det ble nok med animasjonsfilmen, så realfilmen ligger fremdeles trygt på tapen sin i brannsikkert skap. Her er det mange flotte scener som jeg en gang vil redigere og lime sammen. Bilder fra disse scenene er brukt i noen innlegg på bloggen som illustrasjoner.
Det er moro når elevene når så langt som Trine. Jeg ønsker ho lykke til med utstillingen som jeg skal se på torsdag sammen med vg2 elevene.

Skal lete fram snutten med Trine på og legge den ut her!
Etiketten SPOR


2 kommentarer:

  1. Så gøy! Gratulerer til deg også! Og så spennende hovedfagsoppgave du har gjort!
    Ja, lærere er viktige personer for trivsel og utvikling for elevene!

    SvarSlett
  2. Så spennende dette var! Gratulerer! Kos deg på torsdag :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.