onsdag 17. februar 2016

Bøker med border og rammer




For en stund tilbake samla jeg på barnebøker der illustrasjonene har border eller rammer rundt. Det er blitt en drøy hyllemeter i åras løp. Det er bøker jeg gjerne tar fram og bare beundrer - blott til lyst!
Når barnebarna blir store nok til å høre historiene i dem, vil fanget mitt favne om barnekroppene, og vi vil forsvinne sammen inn i en fantastisk eventyrverden.
En av disse bøkene er Den store gåten. 
Det var da jeg leste Princesa Nadies innlegg om Elena Kukanovajeg kom på idéen om å presentere bildebøkene mine på Vilt og vakkert.
Juan Wijngaard som har illustrert Den store gåten minner meg veldig om streken til Elena Kukanova.

Ser også at han har illustrert en bok om Frøya som heter Valkyrie.







3 kommentarer:

  1. Wonderful! I love this old books with their fantastic drawing, with the historical stories. Thank you for sharing.
    Cheers, Heidrun

    SvarSlett
  2. Så flotte bøker! Fantastiske illustrasjoner! Her har himmelen åpnet seg igjen, og det regner i bøtter og spann. Håper det gir seg snart, eller så blir det innesysler fremover:) Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. I can imagine how much joy you will get when you are able to read these stories to your grandchildren. The illustrations in them are gorgeous. Happy traveling! I look forward to hearing all about your holiday.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.