torsdag 18. februar 2016

Caesalpinia, Kanariøyene og neste tur går til...




A propos en liten kommentar....


Heisann Tove, nå skal du få høre: det finnes flere varianter av dette treet, Caesalpinia. Tror det er hva treet heter, men blomstene mangler de lange støvbærerne. Tok med meg noen frø fra Kanariøyene, Puerto da la Cruz, en gang - og nå vokser det et tre i stua vår, vet ikke hva slags farve det blir på de blomstene - for jeg fant ingen på det jeg tok frø fra. Var ikke så heldig som du! Har fått tilsendt frø av et tre med guler blomster av en annen blogger - og jeg sendte noen frø av et tre med røde blomster fra Cape Verde tilbake, men ingen av dem har vokst opp. I alle fall ikke hos meg.




Så det er bare treet jeg har sådd med frø fra en belg jeg fant under treet som vokste ved hotellet vi bodde på.
Jeg har lett på google-map for å se hva slags farve det er på blomstene, og alle trærne i gata har gule blomster. 
Nå har jeg etterlatt meg digitale spor og stadig dukker tilbud om overnatting på hotellet opp på nettsidene jeg besøker. Det var et greit hotell, men uten sjarm og langt fra et hotell jeg vil anbefale for et lengre opphold. Da foretrekker jeg å ta inn på mer spesielle hotell om jeg har sjansen til å velge!
Neste tur går til





Hvordan jeg skal bo her, er det ingen foreløpig i reisefølget som vet. Det er visst sånn det er, merkelig system, men spennende også!
Det er en stund siden jeg var på reise. Litt miljøforandring skal gjøre godt. Fremmede lukter, smaker, farver og ikke minst lyder.... bare å åpne opp for nye inntrykk.
Se Vilt og vakkert på reise.


1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.