onsdag 9. mars 2016

Her skrev han Den gamle mannen og havet



Besøk i Ernest Hemingways hus, spisested og hotellrom.




Spisebordet var dekka med det fineste servise og sølvtøy til fest i Finca Vigia.




Er ikke så sikker på om jeg hadde likt å ha toalettet mitt på utstilling for nysgjerrige turister i kø, men et maleri av Paul Klee på veggen skulle jeg gjerne ha hatt!


Skrivetårnet:


Skål, Ernest!


Båten Pilar




Treet jeg tok frø fra.


 Spisestedet hans:



Utsikten fra spisestedet Terrezas de Cojimar. Her satt Hemingway i 1952 og skrev på romanen han skulle få Nobels litteraturpris for to år etter.



Hotellrommet hans:



Hadde jeg kunnet sette hatten hans på hodet mitt, hadde jeg gjort det!





Ulfs notater fra denne dagen. Han er ekspert på Hemingway og amerikansk litteratur. Under turen holdt han en liten forelesing for oss i bussen.

 Se Hemmingway Cuba nettstedet



3 kommentarer:

  1. Dette må ha vært spennende!
    Men jeg tenker - så fint han bodde i forhold til de fleste cubanerne!
    Når det gjelder frø - våger du å ta med deg det til Norge? Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Frøene ble umiddelbart lagt i en forsegla plastpose (fra innsjekkingen) som havna i fryseren ved hjemkomst - de ligger der til over påske!

      Slett
  2. For et spennende møte med Hemingway! Håper frøene vil spre og gi deg enda flere minner!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.