onsdag 6. april 2016

National Walking Day / Blogger´s Sunday Walk; Spring Extra




Søndag var jeg sammen med to venninner og et av deres barnebarn på vårtur for å se etter blåveis i Bjørnvågskilen.
Sunday I walked with two friends and one of their grandchildren to check out Blue Anemones at Bjørnvågskilen.




Blomstene var alt fra lyseblå, nesten rosa, til helt mørke, nesten fiolette...

The flowers had different colors, from light blue, almost pink, to completely dark, almost violet ...




Det var litt av et syn som møtte oss, blått i blått mellom alle mosekledde steiner i fjellskråningen.
It was a wonderful view that met us, "blue in blue" between all moss-covered rocks near the mountain slope.



Mot kilen
The wedge




Mange av bildene har Madelen 10 år tatt....
Many of the photos have been shot by Madelen, 11 years old ....



M

Vi så grågjess på jordet.
We saw gray geese in the field.



M

Har elgen vært her, midt blant vårens hestehov - og hvem andre har forsynt seg av naturens spiskammer?
The moose has been here.. among the spring coltsfoot - and what other animals have eaten the food of nature?


 M

Fotografen M i den hule stammen på et tre...
Photographer M in the hollow trunk of a tree ...


M

Spot og meg 
Spot and me




Vakkert, ikke sant? God grunn til å ta seg en tur i skog og mark!
Beautiful, agree? Good reason to take a walk in the woods!




Jeg slår sammen de to utfordringene i håp om at flere vil gå på tur i løpet av disse dagene fra onsdag til søndag som kommer. Postlegg en kommentar med lenke til eget innlegg, i mitt kommentarfelt.
Today I combine the two topics hoping more people will go hiking during these days.

So every person "walking from Wednesday till Sunday" may post their documentation and make an announcement in my comment window.
Blogger´s Sunday Walk take place on April 10th.




3 kommentarer:

  1. For en flott tur! Neste gang må du ta meg med!
    Blåveis er så absolutt en av mine favorittblomster. Og jeg tror du også viste bekkeblom? Det må være tidlig? Jeg vet det er masse blåveis på Bygdøy, men her vi bor tar det litt lengre tid før de dukker opp.
    Et lite PS. Du kommer til å få "hakeslipp" når du ser bilder fra hotellet i Tyrkia på min blogg. Jeg har ikke sett maken.
    I dag reiser jeg til Hegra ved Trondheim for å holde foredrag. Gleder meg. Fine dager ønskes av Tove.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi tar turen om et år - og forbereder dagen.... slik at det blir en opplevelse på flere plan!

      Slett
    2. Det vil jeg gjerne - det blir kjempehyggelig! Hilsen Tove

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.