torsdag 22. september 2016

20 år med scenekunst




I dag var jeg på markering av 20 år med utdannelse i skuespill og scenografi ved Høyskolen i Østfold.
Jeg var med på å starte Norsk Akademi for Dukketeater i 1994 som var utgangspunktet for studiet som fyller 20 år i disse dager. Festivalen er kalt The House & the Lights.




Hele fire dager til ende med forestillinger står på programmet.




Og det merkelige er at i dag tidlig gikk ironisk nok hele bunken med Hånd i hanske, tidsskiftene til Norsk Dukketeaterforening, i dunken for papirinnsamling. 
Nå er det for sent å hente dem tilbake! Men en epoke er over... og jeg er sikker på at noen andre har tatt vare på historikken.
Jorun på bildet var en av studentene på det første kullet som ble uteksaminert.



Mona Wig og jeg i 1991! 
Fra boka Fredrikstad, en alle tiders by

Jeg ivrer for dukketeater og den fascinasjonen det gir publikum. Til eksamen i dramafaget regiserte jeg og spilte en dukketeaterforestilling sammen med en kollega. Det er den morsomste eksamen jeg noen gang har vært oppe i!

Litt om hva som skjer
http://www.unima.no/wp-content/uploads/2015/03/AAIH_2_2015_tilhedda.pdf?74b1f2
http://www.unima.biz/aih/aih_01_11.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.