lørdag 5. november 2016

Ingen jul uten





julesokker ...
som i år strikkes i restegarn fra i fjor. Det blir ikke hekla tøfler som jeg hadde planlagt denne jula fordi jeg ikke er i stand til å hekle to like uten oppskrift. Jeg har ikke fått noen respons på ettersøkinga mi i innlegget Juletøflene uten oppskrift, og jeg har ingen tålmodighet for tida til å skrive min egen.
Derfor blir det hjertesokker i år igjen... fordi jeg er så gla´ i deg! Det var teksten sammen med en rekke hjerter på en sms jeg fikk av barnebarnet mitt. Jeg sender den tilbake i form av hjertesokker....




Jeg syntes sokkene, Valentinraggen, har pene kiler/fellinger til hælen, så disse sokkene ble mitt valg. Er ferdig med å strikke mønsteret på bretten til første sokk. Jeg har sløyfa hjertet som opprinnelig skal strikkes på hælen. I stede for to rette og to vrange i starten har jeg strikka tre rader med rillestrikk.
Oppskriften finnes her!, men jeg bruker pinner 3 og ullgarn fra Pickles, og da passer sokkene til en julenissejente på 4 år. Broren må jo få et par han også!

3 kommentarer:

  1. Hello!:) Thank you for your visit. I'm only answering comments until the end of the week, as I'm on a blog break at the moment, and don't quite know when I'll be back. I think your heart socks are a sweet idea for Christmas, and will look lovely when they are finished.:)

    SvarSlett
  2. Så fine julesokker! Koselige julegaver til liten og stor! Ha fortsatt god helg :))

    SvarSlett
  3. Disse blir fine.
    Har ikke fått vært inne på bloggen din da jeg har undervist på Idéfagskolen. Har fått så hyggelige tilbakemeldinger fra elevene på bloggen. Det blir jeg rørt av! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.