søndag 29. januar 2017

Blogger´s Sunday Walk, Winter, this is the day!




And the snow turned the landscape into Winter white! The snow came as ordered!
I walked with a friend of ours, my husband and Spot. We met a colleague with a dog, but I forgot to take a photo of them, because I was so surprised seeing her walking with a dog... She is for the moment feeding a royal poodle which will become a guide dog for blind people.

Og snøen gjorde landskapet vinterhvitt! Snøen kom som bestilt! 
Jeg gikk tur med en venninne, mannen min og Spot. Vi møtte en kollega av meg, men jeg glemte å ta bilde fordi jeg ble så overraska over å se henne med hund. Ho har nå en kongepuddel som skal bli førerhund, på fór.





The snow fell on my knitted skirt, a skirt made for the Winter olympic games at Lillehammer in 1994!

Snøen falt på det strikka skjørtet mitt, et skjørt jeg strikka til vinterlekene på Lillehammer i 1994!





Bjørnvågen Natural Reserve
We walked along the small road trough grazing fields, but no cow was seen....
Then into the wood where trees have been cut lately. The smell was wonderful.
The pipes have been lying there for a long time, growing mose on them...

Bjørnvågen naturreservat
Vi gikk på en smal vei mellom beitemarker, men så ikke en ku... 
Så inn i skogen hvor det var felt trær den siste tida. Det lukta skjønt.
Røra har ligget der lenge, til og med grodd mose på....




Then walking to the seaside where we met a fisherman standing in the water, hoping for some sea trout to catchTwo swans swam prying towards us.


Så gikk vi til sjøkanten der vi møtte en fisker ute i vannet som sikkert håpa på å fange noen sjøørret. To svaner kom svømmende nysgjerrige mot oss.




The bay was full of ice. The cliff is must be perfect for climbing, I think!

Bukta var full av is. Denne fjellsiden må være perfekt til å klatre i, tror jeg!




If you have walked today, please, let me know by writing a note and post your URL-adress in my comment window.

Hvis du har gått tur i dag, la meg få vite det ved at du skriver det og adressen til bloggposten din i kommentarfeltet mitt.


Photo: My husband


Thanks for this Winter BSW

Takk for denne vinterens BSW




10 kommentarer:

  1. Så fin tur du/dere har gått i dag. Som du kan se på min blogg var det ikke mulig for meg å gå i dag, men har lagt ut bilder fra en annen Sunday Walk, og håper på tilgivelse.
    Du som er lærer vil nok synes at bildene fra bl.a. den nye Tokerud skole er fine.
    Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg legger ut lenke, så kanskje du kan gjøre det, eller fortelle hvordan det gjøres?
    En god søndagskveld ønskes av Tove

    SvarSlett
  2. Vilken fin promenad du fick idag även om vädret inte ser något vidare kul ut - lika grått som här. Min promenad blev två korta saker, inte alls vad jag hade tänkt mig!

    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2017/01/bloggers-sunday-walk-winter.html

    SvarSlett
  3. Hei!
    Dette ble en ekstrem kort og våt søndagstur. Linsa ble våt etter noen bider.
    https://kleppanrova.blogspot.no/2017/01/trist-sndagstur.html

    SvarSlett
  4. I enjoyed my walk with you. Your photos are always a pleasure to look at. Sorry to say I haven't been able to walk lately. I am getting over my third bad cold of the season and twisted my knee a while back that is still recovering. Can't wait to get out and about again :)

    SvarSlett
  5. https://lavendelochsalvia.com/2017/01/29/sondagspromenad-bloggers-sunday-walk-vinter/

    SvarSlett
  6. Min söndagspromenad i dag blev också grå, men absolut inte trist.
    Ha det gott!
    /Eva Linnea

    SvarSlett
  7. Her er fra dagens tur!
    http://hassumbudeia.blogspot.no/2017/01/bloggers-sunday-walk-med-mange-hundre.html

    SvarSlett
  8. www.fargeneforteller.blogspot.com. Blogger's Sunday Walk. Beklager, men denne søndage...:
    Hvis dette er riktig, kan du se min tur her.
    Hilsen Tove

    SvarSlett
  9. Info frå søndagens tur, link under.
    Eg bruka faktisk å gå lange turar når me er på hytta, men denne helga var det eit farleg underlag med fare for lårhalsbrot..
    Turen landa på 7000 skritt, som me seier her: "ha det eller ha inkje" :)
    Takk for utfordringa !!
    Helsing Anne-Mari
    http://amosinblogg.blogspot.no/2017/01/bloggers-sunday-walk.html

    SvarSlett
  10. Var så ivrig etter å få lagt inn link til meg sjølv at eg hoppa over å kommentere ditt innlegg...
    Du hadde verkeleg ein opplevigsrik tur med varierande natur og fugleliv. Det var nok ein tur på fleire timar dette.
    Håpe mange deltek i utfordringa !

    Fin veke frå Anne-Mari

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.