lørdag 18. februar 2017

Fastelaven - litt på forskudd...




Herren i huset/farfar kjøpte Sanitetsforeningens fastelavensris, og vi trodde det var fastelavenssøndag fk søndag, men det er det jo ikke!
Bollebaking ble forberedt, promte...




Mens deigen heva, dro vi på Restaurant første etasje på skolen og spiste 3 retters middag, skalldyrsuppe til forrett, skrei og laks til hovedrett og karamellpudding til dessert.




Kanelboller ble det, helt på egenhånd!




Med og uten rosiner og pensling: 




Hyggelig å ha med seg på tur til Lia!




https://www.aktivioslo.no/hvaskjer/fastelavn/
http://www.melk.no/Oppskrifter/Matinspirasjon/Hvorfor-feirer-vi-fastelavn

2 kommentarer:

  1. När jag såg bilden på restaurangtallriken så kom jag osökt att tänka på mina upplevelser av mat när jag var på skolresa i Norge som 12-åring. Vi åkte runt med buss och tåg och dom enda två rätter vi fick hela tiden var torra okryddade köttfärsbiffar (utan sås) och kokt potatis, samt något som såg ut som potatisplättar. Det senare var till min förskräckelse malna fiskplättar! Jag som älskade fisk redan då, hatar nämligen all typ av malen fisk!! Men vi fick också små konservburkar med små sardiner i olja som jag mer eller mindre levde på!!!
    KRAM
    Susie

    SvarSlett
  2. Jag tror att köttfärsbiffarna hette karbonaden eller nått liknande!
    Susie

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.