søndag 12. februar 2017

Ingen Blomstrende fredag på fredag




I år skal jeg anlegge jordbærsted og så blomstereng foran plattingen på Lia, vårt landsted i Telemark. Noen poser frø av sommerblomster er kjøpt inn. Jeg gikk to timer til og to timer tilbake i dag for å få gratis roser, bildet over - en jordbærstikling og noen frøposer. Måtte jo hente morsdagsrosene som plantasjen spanderte. De var tomme for roser da jeg endelig kom dit, og hadde jeg ikke forhørt meg, så hadde jeg gått tomhendt tilbake. Men ny forsyning kom etter ti minutter. De slo jeg i hjel med å plukke fra frøsortimentet, så gratis roser ble det på en måte ikke likevel, buketten kosta meg fire frøposer! Historien slutter ikke der, jeg fikk ny markedsføringsgave : ny frøpose med på handelen i mars ... det er bare til å ta beina fatt igjen!




Over Lia i Telemark, 
under litt av idyllen jeg passerte på veien til Plantasjen.


Det svømmer en and i bekken, men den forsvant ut av fokus!

Dette gamle huset står tomt. Skikkelig husmannsplass. 
Bare noen kunne flytte inn. Se den vakre døra med farva glass!



Og jeg stakk innom kirkegården og "besøkte" mor og mormor på morsdagen... og tok en titt innom gata jeg bodde i fra jeg ble født til jeg var seks år. Huset har alltid vært rødmalt!




Opprinnelig stedtypisk toetasjes "funkistrehus" med torams sidehengsla hjørnevinduer og valma tak, Grønnli haveby. 




3 kommentarer:

  1. Tragiskt när så fina hus blir övergivna och ingen bor i dom. Med tiden kommer dom att förfalla och inte längre gå att reparera! Sen undrar man ju också va som hänt, varför dom står tomma!!
    KRAM
    Susie

    SvarSlett
  2. Ingun Kleppan har blogg også om gamle hus, og hun og mannen har også satt i stand gamle hus. Kanskje hun vet noen som vi overta dette sjarmerende stedet?
    En hyggelig tur du fikk deg! Hilsen Tove

    SvarSlett
  3. So beautiful aspects of nature, flowers, the sunrise through branches of the trees... It is so lovely to observe nature in this period of time!
    Best regards and a pleasant week!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.