fredag 21. april 2017

Blomstrende fredag; svibler i april




Jeg var veldig spent på om jeg hadde fått med meg løker av fiolette svibler fra kommunens gratisutdeling da de skulle tømme svibelbedet i byen sist høst. Vi kom jo til utdelingsstedet ca. 10 minutter etter annonsert, og da var det meste plukka ut. Nå har blomstene sprunget ut, og jeg kan telle fem fiolette svibler. De andre er fra fjoråret.
Jeg fikk med meg mye annet i farta også, men det aner jeg ikke hva kan være siden kun bladene er kommet opp av jorda.




Jeg planta alle løkene foran inngangstrappa vår. Her blir det bare blomster i burgunder/lilla/fiolette-sjateringer utover våren og sommeren.




Jeg får rette opp navnet på farven og skrive fiolette, for det er det som er riktig!


4 kommentarer:

  1. De fiolette sviblene er superlekre! God helg!

    SvarSlett
  2. Så flotte svibler du har! De er så fine, men jeg får de ikke til å trives. Nydelig farge på de. God helg!

    SvarSlett
  3. Så flott Svibelblomstring du har! Her er det sol og blå himmel, men kald vind fra nord. Ha en fin lørdag :))

    SvarSlett
  4. Beautiful Spring flowers, so lovely to see them every time with their delicate shape... and very nice vibrant colors!!
    A very pleasant sunny Sunday!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.