lørdag 9. desember 2017

Adventssokker




I år har jeg ikke hatt tid til å strikke julesokker, men kom over, under rydding, et par med lilla striper som oldemor har strikka for en tid tilbake. Da var de for store, men nå kan de passe til det eldste oldebarnet hennes. Så blir det sokker i desember i år også!
Mange tror at advent betyr å vente/ventetid. Det er  ikke riktig. Det betyr å komme/ankomst. Det lærte jeg for noen år siden da jeg skulle lage juleavslutningsquiz til elevene. Årets julequiz er ferdig laga med  spørsmål om jula og programfagene. Hele 50 spørsmål ble det. Et av dem, det aller siste, kan jeg røpe her: 

Hvilken julesang er dette?



A Glade jul
B Deilig er den himmel blå
C En stjerne skinner i natt

Og det blir faktisk julesokker også, som den andre oldemoren, min mor, hekla til hennes pappa da han var liten! Regner med at Lillebror arver hennes fra tidligere år!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.